Floorin sai 25
Lugu sellest, kuidas poisikesest mees sirgus
Floorini sünd ja esimesed eluaastad möödusid Pärnu maanteel ARSi majas, tol ajal veel AUMA EXPO nime all. Esialgu oli ettevõtte põhitegevuseks Uninaksi segude turustamine ja müük. Kõik vajalikud tegevused tehti ise. Kui oli vaja segukotte tõsta, siis tõstsid kõik kontorisolevad mehed. Meeste ülikonnad olid tsemendist nii läbi imbunud, et need oleks võinud vabalt nurka seisma panna. Kui oma mehi seguauto saabudes kontoris polnud, otsisid naised maja pealt teisi meessoo esindajaid, kes segukotid maha tõstaksid. Autojuhil (nagu ikka) oli selg haige.
- - -
Noore ja hakkaja ettevõtja esimene sõiduvahend oli Lada 08. Selle ukselukud olid aga katki ja seetõttu polnud harukordne pilt, kus soliidne ülikonnas noor ärimees väljub kliendi kontorist, avab parklas auto pagasiluugi ja ronib selle kaudu juhiistmele.
- - -
Kuna Uninaksil oli tollasele turundusajastule vastavalt olemas vaid nimi ja logo, siis joonistati õhtuti arvutis segukottidele Naksipoisse. Esmajärjekorras valmisid seina- ja põrandanaks, mida kohtab Uninaksi segudel tänaseni. Segumüük ise läks ülihästi käima, paraku kannatas seetõttu segude kvaliteet. Ja nii juhtus ikka, et pidime klientidele selgitama, miks seinanaksiga seina pandud keraamilised plaadid tuleb ükshaaval harjavarrega toestada, või miks seitse kotti isevalguvat segu toodab põrandale seitse hunnikut. Seejärel astus mängu Partek Vetonit...
- - -
Estonia hukk 1994 viis meie hulgast tollase Vetoniti esindaja, misjärel hakkas kiiresti muutuma ka Vetonit'i müügistrateegia. Noor Floorin hakkas otsima uusi väljakutseid. Pärast kohtumist Forbo Forshaga esindajaga oli suund selge. Kolimine suurematesse ruumidesse Järvevana teel Veepuhastusjaama kõrval, esimene Põrandakonkurss ja oma põrandasüsteemi loomine olid selle tõestuseks.
- - -
Vinüülkatted olid sel ajal uus ja huvitav teema paljudele. Turul tuli lahingut lüüa igasuguste konkurentidega. Materjalide kvaliteedist ei teatud tol ajal üldse midagi. Tartus levis legend, kuidas mingi äsjapaigaldatud katte haisu peale kukkusid isegi kärbsed lennu pealt surnult maha.
- - -
Ka turvapõrand olid uudne lahendus. Turule tuli Forbo SafeStep, mille muutis liivapaberi sarnaseks pinnakihis kasutatud karborund. Kareduse illustreerimiseks kaalusime kasutada näidet, kuidas kass sellel hoo pealt pidurdab ning liu lõpuks on temast järel vaid kõrvad. Sekkus aga meie oma loomakaitse;)
- - -
Viienda eluaasta lõpuks koliti taas Pärnu maanteele, sel korral nn Vasara majja. Hoovi lõpus olevast vanast autoremonditöökojast sai pärast puhtaks pesemist ladu, mida kliendid üha meelsamini külastama hakkasid. Tekitasime sinna näidispõrandad ja maksevõimalused ning hakkasime Põrandamaailmaks kutsuma. Ladu ise oli nii kehva valgustusega, et õhtuti oli raske materjalide värvidel vahet teha.
- - -
Samas angaaris toimusid Eesti esimesed meistrivõistlused linoleumi paigaldamises, mille võitja esindas Eestit Hollandis maailmameistrivõistlustel. Koostöös Forbo ja Unicef'iga korraldati laste linoollõigete konkursse. Toredad pildid kingiti lastehaiglale.
- - -
2001 toimus viimane kolimine Tallinnas. Floorin jõudis oma praegusesse asukohta Pärnu maantee ja Järvevana teeristis, kus ladu ja kontor said ühise katuse alla. Ehitati üha rohkem ja äri läks järjest paremini.
- - -
Toimus suur hulk kliendiüritusi. Step presentatsioonil teatas tollane Forbo esindaja Bo Johansson oma Brasiiliasse kolimisest, mispeale kliendid hakkasid hüüdma: for Bo, For-Bo! Väga emotsionaalne hetk oli! Ärasaatmispeol esines Dave Benton tantsutüdrukutega. Poolteist kuud hiljem helistas ähmis Bo Brasiiliast ja küsis, kas see vend, kes just Eurovisiooni võitis, esines tõepoolest meie viimasel ühisüritusel.
- - -
Allura esmaesitlus Vertigos lõppes, kuna baaris sai otsa kogu kokteilivaru. Isegi Imre Kose oli ähmi täis. Tartlased sõitsid öösel koju tagasi ja neile anti lohutuseks kaasa paar pudelit viskit, mis sõidu ajal rõõmsalt bussis ringi käisid.
- - -
Firma tooteportfell oli paisunud väga väärikaks. Pärnumaal sattus tuleohvriks üks alajaam. Pärast põlengut tuli ehitaja ja rääkis, et ainus, mis pärast tulekahjut püsti jäi, oli Bergviki moodulpõrand. Isegi hoone vundament oli kuumuses ära lagunenud.
- - -
Ühe hooldusfirma esindaja pöördus meie poole murega, et nende kontoris paigaldatud Marmoleumile on prügikasti alla tekkinud kummaline laik. Nad proovisid ära kogu oma hooldusvahendite arsenali, paraku tulutult. Asja uurides selgus, et antud prügikast oli selle koha peal asunud aegade algusest saadik. Hooldusfirma üllatus oli suur, kui pärast prügikasti liigutamist kadus plekk nagu võluväel.
- - -
2004 aasta lõpul hakkas ettevõte otsima uut identiteeti. Uue kaubamärgi otsingud kestsid peaaegu aasta. Läbi kolme katsetuse jõuti lõpuks tulemuseni. Suur tänu kõikidele abilistele, Otile, Martinile ja Marile ning eriti lõpliku märgi loojale EKA prof. Ivar Sakk'ile. Uus kaubamärk sai omaseks pärast ühist suurt supikeetmist ja selle hilisemat ärasöömist.
- - -
Floorini märgi all hakati looma uut kaupluste ketti ja ettevõtte töötajate arv paisus 40-ni. Käibed kasvasid jõudsalt ja euroopa viie rikkama hulka jõudmine tundus olevat kui mitte loetud päevade, siis kuude küsimus. Puberteediea lõpetasid Masu, Täpe ja Pupu üheskoos. Kõik toimus nii kiiresti, et aastaga vähenes töötajate arv pea kolm korda. Mängu hakkasid kontrollima uued omanikud.
- - -
Aasta 2013. Saabub parim meheiga. Masu ajal mängu tulnud omanikud on välja ostetud ja Floorin jätkab uuel kursil. Tooteportfell on taas täienenud, sedapuhku suure keraamikavalikuga.
- - -
Aasta 2018. Viis aastat on möödunud tegusalt. Floorin on muutunud soliidsemaks. Uute toodete lisandumine portfelli on muutunud lausa igapäevaseks. Lisaks põrandalahendustele ja keraamilistele plaatidele kuuluvad nüüd tootevalikusse ka dekoratiivvärvid. Käive kasvab hoogsalt, samuti töötajate arv ja laopind :)
- - -
Elu läheb edasi. Eesti ehitusmaastik paraneb. Ühel päeval saavad nii tellijad kui ehitusturg aru, et pole mõtet ehitada kahte maja: üht odavat ja (alles seejärel) üht head. Ehitatakse vaid kvaliteetseid, kauakestvaid ja minimaalsete ekspluatatsioonikuludega hooneid, mis pakuvad julgelt konkurentsi nii BIG'i kui OMA arhitektuursetele lahendustele…
Õnne ja edu meile kõigile!